Ο “γκιαούρης”, ο Ερντογάν και το δολάριο! Σε κατάσταση χάους η τουρκική οικονομία




Της ΛΙΑΝΑΣ ΜΥΣΤΑΚΙΔΟΥ

Ο αρθρογράφος Μεχμέτ Τουρκέρ στην τακτική του στήλη στην εφημερίδα Sozcu , σχολιάζει τις πρόσφατες δηλώσεις του Ερντογάν για το δολάριο. Υπενθυμίζεται ότι ο Πρόεδρος κάλεσε τους πολίτες να μετατρέψουν σε λίρες Τουρκίας τα δολάρια που έχουν στο στρώμα τους, για να σταματήσουν οι ξένοι να παίζουν τα παιχνίδια τους στην πλάτη της Τουρκία.

Ειδικότερα γράφει, μεταξύ άλλων: “Τι μας νοιάζει εμάς για το δολάριο; Όταν πάμε στο μπακάλη, στο μάρκετ πληρώνουμε με λίρες.

Αχ ηλίθιε αδελφέ μου αχ!

Με το δολάριο αγοράζεις το σιτάρι, τα ξερά φασόλια, τη φακή, το ρύζι…

Κατέστρεψαν την γεωργία και όλα τα προϊόντα εισάγονται με δολάρια.

Αγοράζεις τη βενζίνη, το φυσικό αέριο με δολάρια.

Περνάς από τη γέφυρα (την τρίτη καινούργια του Βοσπόρου) και πληρώνεις με δολάρια. Εάν δεν περάσεις από αυτήν ( γιατί είναι ακριβή) το κράτος πληρώνει το αντίτιμο της διέλευσης με δολάρια στην κατασκευάστρια εταιρία.

Αχ βρε βλαμμένε αδελφέ μου! Μετά μας λες τι μας νοιάζει για το δολάριο. Σύντομα βρε θα αγοράζεις και το βρακί σου με δολάρια. Πόσο βλάκας είσαι βρε αδελφέ μου…”

Καταλήγοντας αφιερώνει το παρακάτω ποίημα του Νεζίμ Χικμέτ

«Είσαι σαν τον σκορπιό αδελφέ μου

Ζεις μέσα σε ένα τρομακτικό σκοτάδι σαν τον σκορπιό.

Είσαι σαν το σπουργίτη αδελφέ μου

Φτερουγίζεις σαν αυτό.

Είσαι σαν το μύδι αδελφέ μου,

ήσυχος και κλειστός σαν το μύδι.

Είσαι τρομακτικός σαν τον κρατήρα ενός ανενεργού ηφαιστείου αδελφέ μου.

Δεν είσαι ένας, δεν είστε πέντε, είστε δυστυχώς εκατοντάδες εκατομμύρια.

Είσαι σαν το πρόβατο αδελφέ μου,

Εντάσσεσαι αμέσως στο κοπάδι μόλις δεις το γούνινο παλτό του ζωέμπορου

Και τρέχεις σχεδόν με υπερηφάνεια στο σφαγείο.

Εάν πεινάμε, εάν είμαστε ταλαιπωρημένοι, εάν αιμορραγούμε

Και αν συνθλιβόμαστε ακόμα για να δώσουμε το κρασί μας , εσύ είσαι ο φταίχτης.

-δεν γυρίζει η γλώσσα μου για να το πω-

Αλλά το μεγαλύτερο σφάλμα είναι δικό σου αγαπημένε μου αδελφέ.»

Ναζιμ Χιμετ

Κύριε αντιπρόεδρε της κυβέρνησης Νουμάν Κουρτουλμούς Μπορεί να λέτε ο γκιαούρης είναι γκιαούρης, αλλά και ο βλάκας παραμένει πάντα βλάκας….

militaire.gr